Friday, January 27, 2012

Aku yang masih di sini

Harini kitorang ada Sukan Muhibbah 2.0. Seronok weh! Dulu aku rumah Telekom (Biru), tapi disebabkan penukaran cikgu homeroom, daripada Miss Lynn kepada Miss Z, kitorang budak-budak Berlian 1 terpaksa lah berhijrah ke rumah Proton (Kuning)... Sedih la jugak sebab biru tu warna kegemaran aku, dan orang yang aku paling sayang pun ada dalam tu.. Siapa? Tekalah sendiri. :)

Dua hari lepas ada Sukantara F5. Dengan berat hati, aku pun pergi la pada hari Proton. Yang aku lepas, dapat 3 point hanyalah lontar peluru. Yang lain semua harooomm.. Dapat la jugak 1 mata. Yang lawaknya, masa tengah lari 800m, quadriceps (ceh ayat Bio) aku cramp. So terpaksalah joging perlahan je.

Berbalik kepada cerita Sukan Muhibbah 2.0, aku berpeluang untuk mewakili Proton dalam acara bola keranjang. Syoookkk~ Kitorang main style kalah mati. First round, menentang Sime Darby, kitorang menang.. mata tak tahu lah berapa. Pastu aku rehat jap, gi usha (ehem, bukan usha, bagi sokongan) budak-budak Proton ragbi. Terpekik terlolong kat tepi padang setiap kali ada yang kena tackle ataupun tarik spender (aku tak tahu nama teknik berebut bola di udara tu). Akhirnya, Proton kalah jugak lawan Telekom. Budak Berlian 1 mesti rasa bersalah sikit bila lawan ex-rumah sendiri kan?

Apa-apapun, lepas tu sambung pulak final bola keranjang.. Menentang Petronas. Kalah pun sipi-sipi je, 5-4.. Sangat sayang tapi takpelah mungkin ni hari diorang. Kitorang rehat lagi, gi makan, tengok Super Seniors hisap rokok kat Pavi (jijik la jugak, ok) dan sambung pulak main basket tapi kali ni saja-saja je. Didi macam orang gila, buat rules sendiri.. Lawan pulak dengan USJ Galah tu. Haha memang la kena belasah. Tapi main for fun, jadi semua orang enjoy.

Lepas dah ber-basket tu, geng ICT pulak memanggil aku ke makmal komputer untuk menyiapkan folio ICT. Sebab tu lah aku boleh update blog yang dah basi ni. Tapi kan, ada satu benda yang menyakitkan hati aku.


Walaupun tadi kitorang dua je yang tinggal dalam makmal tapi KITORANG TAK BERCAKAP PUN.


Sedih. Terkilan. Serious aku tak tahu nak cakap apa dah.




Kita rindu awak sangat-sangat lah asal awak macam tak kisah kat kita je. :'(

No comments:

Post a Comment